Ensenyem a l’àvia i a la tieta a fer servir l’Skype!

He llegit aquest article publicat per Stephanie Falla a Maestros del Web. Com a mare d’una filla que viu a l’Argilaga, gràcies a l’Skipe, he pogut anar seguint el seu embaràs dia a dia. Poder veure-la com si la tingués al davant, parlar amb ella i ensenyar-li la robeta que havia comprat pel Roc. Poder interaccionar en temps real és un avenç tecnològic molt útil perque les persones es comuniquin encara que estiguin a l’altre racó de món. Els meus pares i besàvis del Roc van tenir ocasió de veure i poder parlar amb la Gemma el dia de Reis amb motiu del dinar familiar que va fer la meva mare per celebrar el seu sant. I quantes vegades he pensat en aquesta eina quan parlo amb la meva tieta que viu sola a Tarragona ….

foto publicada a Maestros del Web

L’article ens parla sobre els privilegis que tenim al fer ús d’aquestes eines tecnològiques que ens permeten comunicar-nos amb la resta del món mondial i que ens permeten treballar des de casa o des de la terrassa d’un bar tot prenent un refresc i gaudint del dia. Sovint penso com els canviaria la vida als meus pares i a la meva tieta si tinguessin al seu abast aquestes eines. Poder parlar amb mi cara a cara, poder veure les fotografies del meu darrer viatge penjades a Flickr o Picassa, veure els cantants de la seva època en un video de YouTube i poder llegir aquest post que ara estic escrivint. Encara que pertanyin a dues generacions més enllà dels anomenats n@dius digit@ls poden adquirir competència digital bàsica si nosaltres amb una mica de paciència els ho ensenyem. Ells tenen moltes coses per ensenyar i explicar-nos.

Ens pot ser útil:

Anuncis

Deixa un comentari

