II Congrés d’Escuela 2.0

Durant els dies 13, 14 i 15 d’abril va tenir lloc a Saragossa el II Congreso Escuela 2.0 organizat per l’Instituto de Tecnologías Educativas (ITE) del Ministeri de Educació amb la col·laboració con el Govern aragonès. Com a objectius plantejats per a la trobada trobem  l’intercanvi d’experiències pràctiques dins els àmbits de primària i secundària, reflexionar sobre la formació del professorat i la reflexió sobre els canvis de rol de l’alumnat i el professorat provocat pels canvis metodològics i presentar les novetats tecnològiques en matèria d’innovació.

El Congrés va quedar inaugurat d’una banda per part del Ministre d’Educació, Ángel Gabilondo i posteriorment amb la conferència inaugural  Aprendizaje Social y Abierto en la Escuela 2.0 a càrrec de Dolors Reig que va exposar tota una sèrie d’afirmacions sobre l’aprenentatge que sorgeix dins de nous escenaris i contextos socials que possiblement ens fan pensar que els canvis són possibles.

Ha estat una excel·lent oportunitat de conèixer de primera mà tot el que s’està fent als centres educatius del país per tal d’integrar la tecnologia  lo que se está haciendo en los centros educativos españoles para integrar la tecnología a les aules. Un grup de docents de les Illes Balears van mostrar i compartir les seves experiències a la resta de les CCAA.  Els mestres d’EF, en Vicenç Serralta i en Joan Amengual van presentar el seu projecte Connectats per la salut, fruit del grup de treball online entre 4 escoles i 180 alumnes. Na Dolors Pons i Marta Cladera van presentar el projecte col·laboratiu Explorant la Menorc@ Prehistòrica.  En Tomeu Parets va parlar sobre la Dinamització de les TIC, el bloc.

A tall de resum de les idees i conceptes que van sorgir en el decurs del congrés direm que:

  • Nous plantejaments en la formació dels docents. La formació efectiva és la que fa d’acord amb les necessitats de cada centre.
  • Hem de partir que tenim l’aula 2.0 i que ens cal aprofundir en el marc metodològic.
  • Una direcció dels centres sensible i oberta a les TIC amb capacitat de lideratge per implicar al claustre en projectes innovadors
  • Donar més importància els enfocs col·laboratius. Potenciar el treball en xarxa dels docents i de l’alumnat i mantenir la intel·ligència col·lectiva.
  • El concepte de docent 2.0 no està definit, l’hem de construir entre tots.

Antonio Rodríguez Heras va ser l’encarregat de la cloenda del congrés amb la conferència “Seis personajes en busca de Escuela 2.0″ que amb clau de metàfora  va anar esmicolant el paper que han de tenir els diferents actors educatius dins l’Escola 2.0. Us recomanem que l’escolteu i reflexioneu.

Podeu seguir tot el què s’ha dit sobre el congrés a través de Twitter amb el hashtag #escuela.20 i participar als fòrums de reflexió que són oberts per a tothom a la pàgina oficial del congrès.

  Mediateca del congrés


Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s